Akcja jest nowym pomysłem Fundacji WOŚP Jurka Owsiaka, a jej głównym celem jest pomoc diabetykom w uzyskaniu pełnej informacji na temat spożywanych produktów. Każda osoba chorująca na cukrzycę, żeby móc obliczyć właściwie ilość insuliny, jaką należy podać przy spożyciu posiłku, musi dokładnie znać ilość tzw. WYMIENNIKÓW WĘGLOWODANOWYCH i BIAŁKOWO – TŁUSZCZOWYCH.
Warto zauważyć, że akcja „Policz się z cukrzycą” ma także wymiar społeczny. Będzie to kolejna próba zmiany nastawienia polskiego społeczeństwa do diabetyków poprzez przybliżenie ich problemów. Osoby chore na cukrzycę często nie przyznają się do swojej choroby, bojąc się dyskryminacji w pracy i codziennym życiu.
– Miło nam, że jako jeden z największych producentów branży spożywczej w Polsce możemy przyłączyć się do tej akcji i pomóc osobom chorym na cukrzycę w ich codziennym życiu – mówi Edmund Borawski, prezes SM MLEKPOL. –Zachęcam inne firmy, aby również przyłączy się tego przedsięwzięcia- dodaje.
Dodaj komentarz